Saturday, January 20, 2007

SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB

SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB ESTE AFILIAT LA FEDERATIA NATIONALA A SINDICATELOR LIBERE DIN SERVICIILE PUBLICE -ROMANIA (FNSLSP-R) LA CNSRL -FRATIA , IAR IN PLAN INTERNATIONAL LA PUBLIC SERVICE INTERNATIONAL (PSI).
SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB ARE DREPT SCOP APARAREA DREPTURILOR SALARIATILOR DIN RATB SI CU PRECADERE AL SOFERILOR , DEOARECE ESTE UN SINDICAT PROFESIONAL.
OFERIM CONSULTANTA PENTRU ALTE SINDICATE SAU PENTRU CEI CARE DORESC SA INFIINTEZE SINDICATE .
OFERIM GRATUIT ZIARUL ,,SPERANTA" SI BROSURILE INFORMATIVE ,, VOCEA SPERANTEI"SI ,,ECOUL SPERANTEI".
PENTRU A NE CONTACTA TEL/FAX: 021.318.34.69

3 comments:

SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB said...

Uniunea Sindicatelor din Transportul Public Local - Bucureşti (USTPLB) şi Sindicatul Şoferilor din RATB vor declanşa săptămâna viitoare acţiunile de protest prin pichetarea sediului Direcţiei Generale a RATB, înainte declanşării grevei generale, a declarat Petrariu Vasile, preşedintele USTPBLB. Cele două organizaţii sindicale au refuzat semnarea noului contract colectiv de muncă. În negocierea pe care au avut-o cu Direcţia Generală a RATB, sindicaliştii au refuzat propunerea de creştere salarială propusă de conducerea RATB.

"Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, s-a arătat surprins de faptul că există o grilă de salarizare ascunsă care nu se regăseşte în contractul colectiv de muncă şi care asigură câştiguri pentru cadrele de conducere mult disproporţionate faţă de personalul direct productiv", susţine liderul sindical.

Sindicaliştii au solicitat stabilirea unei grile de salarizare care să permită reaşezarea salariilor în funcţie de competenţa profesională şi complexivitatea fişei postului. Ei sunt nemulţumiţi şi de condiţiile de muncă, de lipsa echipamentelor de protecţie cât şi de situaţia parcului de tramvaie, autobuze şi troleibuze a cărui vechime le pune în pericol atât propria viaţă cât şi pe cea a călătorilor.

Sindicaliştii au anunţat că luni, la ora 10,00, vor picheta sediul RATB, deoarece până la această oră nici una din revendicările lor nu a fost luată în serios. Sursa: Rompres

SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB said...

PREZENTARE SET DOCUMENTE


1. Răspuns de la Inspectoratul Teritorial de Muncă prin care ne este comunicat că angajatorul a fost sancţionat contravenţional pentru că nu respectă rapaosul săptămânal.
2. Primul proces verbal din data de 9 iunie- încheiat după 2 săptămâni în care negocierile au fost blocate, deoarece Conducerea şi Sindicatele STB şi SPM nu acceptau solicitările USTPLB, de a putea participa observatori şi de a fi înregistrate video şedinţele de negocieri. De ce oare?
3. Procesul verbal din data de 26 iunie-USTPLB cere program de 6 ore pentru şoferi, asigurări şi sporuri.
4. Proces verbal datat 28 iunie –Conducerea ne oferă 14%.
USTPLB ANUNŢĂ CĂ VA CERE INTERVENŢIA PRIMARULUI GENERAL. Administraţia ameninţă că, dacă mergem la Primărie, îşi retrage oferta.
5. Proces verbal din data de 3 iulie , după ce am fost la Primărie mai apar ceva bani, 11% începând cu data de 1 Iulie + 12% începând cu data de 1 Noiembrie .
USTPLB cere şi un fond de 4% pentru grile şoferi şi 2 % pentru alte categorii de salariaţi, începând cu data de 1 iulie. Conducerea nu este de acord . Încearcă depunerea CCM la Ministerul Muncii doar cu semnătura sindicatelor galbene.
6. Copie după Comunicatul de presă prin care anunţam Conferinţa din data de 27 iulie 2006.
7. Aprobarea Acţiunii de Pichetare a sediului Direcţiei Generale a R.A.T.B în data de 28 iulie 2006.
În data de 26 iulie reprezentanţii USTPLB sunt invitaţi la o ultimă discuţie pentru a nu începe acţiunile de protest.
USTPLB cere un fond pentru negocieri de nivele de grilă de 4% pentru şoferi şi 2% pentru restul de personal , începând cu data de 1 iulie. Conducerea refuză.
În dimineaţa zilei de 27 Iulie la ora 06:30 , înainte cu 3 ore de Conferinţa de presă şi cu 24 de ore înaintea acţiunii de pichetare, USTPLB este invitată de urgenţă la Conducerea Regiei. Se oferă fondurile cerute de USTPLB, dar începând cu data de 1 Noiembrie 2006.
La ora 08:30 se încheie un Protocol între Administraţie şi USTPLB.
La ora 09:30 USTPLB anunţă la Conferinţa de presă ,încheierea conflictelor, spre supărarea jurnaliştilor.
În data de 28 Iulie forţele de ordine vin şi se instalează în dispozitiv , începând cu ora 06:30 până la ora 11:00. Din cauza vitezei de desfăşurare a evenimentelor , uitasem să anulăm acţiunea de pichetare .
În data de 4 August CCM este respins de Ministerul Muncii şi suntem chemaţi să îl semnăm pentru a putea fi redepus.
8. Protocolul încheiat în data de 4 August 2006 , după ce a fost respins Contractul de muncă pe care Conducerea , Sindicatele STB şi SPM au încercat să îl înregistreze fără noi la Ministerul Muncii în data de 17 Iulie.
Dacă noi nu semnam, trebuiau să dea cu subsemnatul : De ce au dat avansurile ilegal?

SINDICATUL SOFERILOR SPERANTA DIN RATB said...

Gura RATB-ului, inchisa cu majorari salariale de 12%
Peste 80 la suta din parcul auto de transport public este uzat



Sindicalistii Regiei Autonome de Transport Bucuresti care nu au semnat noul contract colectiv de munca au anuntat ca au incheiat un protocol cu administratia, document prin care revendicarile lor de natura salariala au fost solutionate.
Presedintele Uniunii Sindicatelor din Transportul Public Local Bucuresti si al Sindicatului Soferilor din RATB Floreasca, Vasile Pietrariu, a declarat ca protocolul prevede o crestere salariala medie de 12%, la care se adauga o majorare de sase la suta pentru negocieri individuale cu toate categoriile de salariati. "Am obtinut patru la suta pentru conducatorii auto si doi la suta pentru restul personalului", a precizat Pietrariu.
Reprezentantul celor doua sindicate a afirmat ca, daca Directia de Munca va fi de acord, prevederile protocolului semnat de conducerea RATB vor fi aplicate incepand cu 1 iulie, in caz contrar cresterile salariale fiind aplicate de la 1 august.
Reprezentantul celor doua sindicate a mai spus ca, imediat ce contractul colectiv de munca va fi adus de la Camera de Munca, acesta va fi semnat si de restul angajatilor.
Se cere reducerea programului de lucru.
Referindu-se la faptul ca revendicarile cu privire la innoirea parcului auto si la imbunatatirea conditiilor de lucru pentru conducatorii auto nu au fost solutionate, Pietrariu a subliniat ca acestea vor fi discutate in viitor. "Analizand nevoile comunitatii, nu era oportuna oprirea transportului in comun", a adaugat liderul sindical.
Totodata, acesta a semnalat faptul ca 82% din parcul auto de transport de suprafata este uzat. "Inainte ca RATB-ul sa achizitioneze cele o suta de autobuze Mercedes, gradul de uzura din parcul auto era de 92%, astfel procentul diminuandu-se, in momentul de fata, la 82%", a mentionat liderul sindical. De asemenea, Pietrariu a afirmat ca va propune conducerii Regiei reducerea programului de lucru pentru conducatorii auto.
28 Iulie 2006
Gabriel Botezatu / gabriel.botezatu@curierulnational.ro



ASIGURAREA R.C.A. PENTRU SOFERI,
RECUNOSCUTA DE CONDUCEREA R.A.T.B.
Comitetul de Conducere al Sindicatului Soferilor ,,Speranta” din RATB a definitivat un tip de asigurare nemaintalnit pe piata asigurarilor, ce se adreseaza soferilor . Aceasta asigurare poate fi incheiata de orice membru al sindicatului . Sindicatul Soferilor Speranta are exclusivitate in aplicarea acesteia la nivel de RATB. Aceasta exclusivitate se datoreaza faptului ca noi comitetul am gandit-o. Avantajele acestei asigurari sunt:
-asigurarea este incheiata nominal de catre fiecare sofer;
-asigurarea este valabila pe oricare din autobuzele existente in parcul autobazei ;
-suma minima care trebuie platita lunar este de 20 RON (200.000 lei vechi);
-suma despagubita in caz de eveniment este de 10.000 RON (100.000.000 lei vechi).
RELATII LA SEDIUL SINDICATULUI